Monday, December 15, 2008

Terlepas Contest My Baby part 2

Welcome back.... meeting dah abis... bukan meeting apa pun, just inform anak buah yang checklist must update, sebab my bos from kuantan nak datang 18hb. Dis. Sampai mana aku story aku tadi???? ... aku tengok kad jemputan yang diedarkan pada parent 5 hari sebelum majlis tu... aturcara majlis ok la cam mane2 majlis lain mesti ada bacaan doa, ucapan pengasas dan beberapa ucapan lagi (tak payah la aku sebut one by one, korang mesti taukan???) Part yang paling best yang tertera pada kad jemputan ni ialah (pada aku la) Persembahan Nasyid, Pertandingan Baby Comel, Sajak, Nyanyian, Pantun, Choral Speaking, Choir dan Pertandingan Pakaian Beragam. (semua menarikla... sebab sumer aku tulis aturcara tu) Ha... cuba korang teka anak aku masuk contest mana? Alaaa... anak aku baru setahun jagung, tak kan nak masuk contest' choral speaking' or sajak lak kan??? Anak aku dimasukkan dalam Pertandingan Baby Comel... (tu je kot contest yang layak bagi anak aku yang baru berumur 1 tahun kot...) nak gelak pun ada... terasa lucu lak bila diberitahu oleh 'Mummy Hani' (nama glamour pengetua nursery) beberapa hari sebelum majlis tersebut. Pakaian dan aksesori sendirian berhad, (tidak ditaja oleh nursery la maksudnya tu...). Pada mulanya pening gak aku dengan husband fikir nak pakaikan haziq baju cam ne ni... last sekali my husband decided, kita pakaikan Haziq baju yang simple je la... seluar jeans + T.shirt+kasut and jacket jeans... kira ok la tu...so, aku dengan husband pun mula la merayau2 kat shopping complex mencari jacket jeans. Aku dapat mencari jacket jean yang aku inginkan tu di Butik Anakku kat Alamanda Putrajaya (mak ooii jauhnya... sebab masa tu aku stay kat rumah kakak kat kajang). Kira ok la tu... harga pun tak la mahal sangat... (sekarang brand Anakku pun dah banyak baju cantik2 tau). Kiranya sumer dah settle, hanya tunggu masa nak pakai je. Maka sampailah hari yang dinantikan, malam sebelum majlis tu aku tido kat rumah kakak aku kat kajang... sebab mak aku memerlukan bantuan husbandku untuk membeli barang2 kelengkapan untuk kenduri kesyukuran menyambut kakak aku yang balik dari mengerjakan haji. Pada pagi sabtu tu, husband dan ayah aku pegila ke pasar borong Serdang untuk membeli barang2 yang dikehendaki oleh mak aku. Nak di jadikan cerita.... my husband balik daripada pasar borong tersebut dah pukul 10.00 pagi... aku nak masak lagi untuk lunch... (bab masak memang aku lembap), nak iron baju, nak mandi dan nak siap2kan haziq lagi... (tak sempat la jawabnya)... kalau dari rumah aku sendiri sempat, ni dari kajang, travel saje dah dekat 45 minit.... mahunya aku sampai sana pukul 2.00. Bila dah jadi kes cam tu... my husband pun decided tak payah pegila... mana sempat ni... aku pun telefon Mummy Hani bagitahu Haziq tak dapat nak attend..., dia puas tanya kenapa??? sebab dia harap sangat Haziq dapat masuk contest tu (aku tipula, bagitahu ada emergency kes, baru dia ok)pada mulanya terasa ralat gak, sebab baju sumer dah beli... dan tak dapat la nak tengok aksi Haziq atas pentas (tapi tak pe la... may be for next time ada lagi). Jadi itula ceritanya... aku tak dapat nak pegi majlis tersebut dan sekaligus tak dapat la nak tengok gaya Haziq atas pentas. Tak pe la Haziq... mama dan papa tengok aksi Haziq kat rumah pun dah cukup terhibur, lagila sekarang ni macam2 gaya Haziq dah pandai buat... maklumla ramai cikgu2 yang tak bertauliah kat nursery tu yang mengajarnya. We love you sooo much baby....

No comments: