Tuesday, December 16, 2008

Buku Untuk Si Kecil

Lunch tadi aku tak makan dengan husband, sebabnya hari ni my husband pegi site... hari ni ada inspection CF dengan pihak DBKL. Begitula keje husband aku, bukan totally duduk kat opis je... kena la gak turun padang tengok progress projek and pantau anak buah kat site... bukan apa takut ada yang curi tulang(bukan buat tuduhan melulu tau). Hari ni aku lunch dengan kak zie, kak tim dan dilla (tak lama lagi akan bergelar puan), erna MC ari ni. Kami pegi makan nasi ayam 'famous' kat Boustead. Biasala kalau makan, mestila borak2, (bukan mengumpat tau). Bila dah habis makan, kami singgah Wisma Lim Fu Yong (tak jauh pun dari opis aku... sekangkang kera je) tengok2 kedai baju yang bernama 'ROOM'. Aku, Dilla dan kak zie sempat merayau2 gak la dalam kedai tu, kak tim pegi kedai baby yang kat sebelah kedai 'ROOM' ni. Banyak baju2 terbaru yang ada kat kedai 'ROOM' tu, tapi paham2 je la sekarang ni tengah bulan, simpan duit untuk makan je, tapi survey dulu tak salah kan????. Dah puas kami bertiga membelek baju2 kat dalam kedai 'ROOM' tu, kami pun keluar dengan tangan kosong. On the way berjalan keluar daripada Wisma Lim Fu Yong tu, aku dan Dilla sempat lagi menyinggah kat kedai stationery yang baru buka... (nama kedai pun tak de lagi). Dalam kedai tu pun, barang2 pun tak banyak lagi diisi, apa yang aku nampak ada ialah kad2 ucapan, buku2 nota, buku2 comel untuk si kecil dan beberapa barang lagi la (korang tahukan apa yang ada kat kedai stationery ). Yang menarik minat aku, mestila buku2 comel untuk sikecil, untuk anak aku la. Aku sempat membeli 2 buah buku yang bertajuk 'Nursery Rhymes' (untuk anak aku menyanyi...ekek..ekek, tapi rasanya mama yang kena nyanyi kat Haziq ni) dan 'Alphabet' (untuk anak aku belajar menyebut perkataan). Ini la buku yang aku beli.

No comments: