Thursday, December 18, 2008

Bengang....!!!!

Sampai je kat opis pagi tadi, aku diberitahu oleh staff aku dua perkara yang menyebabkan mood aku hilang untuk kerja ari ni... dari rumah lagi aku dah niat nak settlekan surat pada PTG Perak berkenaan isu 'blanket consent' dan memo pasal kuota bumi pada hari ni, sumer tu terus hilang.... bengang betul aku. Pasal memo kuota bumi tu la... aku minta pandangan seseorang yang lebih arif pasal isu tanah ini, tapi ada orang tak puas ati lak... sampai mention kat staff aku yang dia tak nak sign memo tu, suruh je la orang yang aku minta pandangan tu sign. Bagi aku perkara ni tak salah sebab aku tanya orang yang lebih tahu, salah ke kalau kita tak tahu tanya orang yang lebih tahu... orang yang tahu tu pun bukan orang lain staff SPNB jugak... aku tak paham la... kalau ada isu peribadi tak payah la nak campur adukkan dengan keje... buatla keje secara professional... macamana nak maju kalau cam ni... tak paham la aku... sesungguhnya aku tak paham... apa yang boleh aku bagitahu kat sini... aku respect cara GM keje... walaupun baru beberapa kali aku dipanggil untuk discuss isu tanah ini, tapi dia boleh terima pendapat orang bawah, kalau bab2 yang dia tak tahu pasal tanah. korang pun tahukan??? Isu tanah ni besar, dia banyak melibat akta dan perundangan, tak boleh nak pandai-pandai buat keputusan sendiri, banyak tempat kena refer... pejabat tanah lak kalau lain-lain negeri, lain lak prosedurnya...apa2 hal memang kena rujuk pada yang pakar. Banyak sumber kena refer, bukan senang tau...

Bengangnyaaaaaaaa.......... satu hal lagi pasal sesorang ni... dia dok cakap kat staff aku yang aku dok bising sal keje tak jalan... aku tak bising ngan sapa2 pun, aku cakap ngan staff aku direct pun dengan cara baik, suruh dia bagi priority kat keje dia sekarang dan staff aku ni pun boleh terima dengan cara baik... tapi ada orang lain lak kecoh (busy body tak bertempat), padahal tu masalah team aku... (bukan masalah pun) everything is undercontrol by me.... (kadang2 nak jugak aku berlagak)... Tak paham aku... memang aku tak paham....

1 comment:

ilie said...

kerenah manusia mmg sukar dipahami..dats y its hard being a woman in a gender biased field.. just b cool..life is like a cycle..