Monday, December 22, 2008

Jalan-Jalan Di Melaka



"Selamat Pengantin Baru" (tiru macam gaya saloma nyanyi tau), kepada Dilla dan suami, Semoga kekal hingga ke anak cucu. Tarikh perkahwinan mereka sama lak dengan Mawi dan Ekin, 20hb Dec 2008. Ramai member daripada PD department datang ke Melaka untuk meraikan hari bersejarah Dilla. Lepas je makan-makan dan menyaksikan pengantin bersanding, ada yang mengambil kesempatan untuk berjalan-jalan di Bandar Hilir dan menikmati kenakkan ikan bakar di Umbai.
Aku tak join member2 yang lain pegi Bandar Hilir, maklum la ada anak kecil (cuaca panas, takut nanti anak aku tak tahan). Suami aku decided untuk berjalan-jalan di Jusco Air Keroh.... ada aircond.


Di Jusco Air Keroh, Haziq bukan main seronak lagi dapat main di 'Kid Theme Park' . Haziq naik Thomas Train, mula2 nangis (terkejut sebab train tu gerak), lepas 2 minit kat atas tu seronak pulak dia. Lepas abis main ThomasTrain, husband aku bawak dia naik train lagi (tapi kali ni dengan husband aku pun naik) aku kat bawak jadi photographer. Dah abis round 2 pusingan trek yang disediakan tu, Haziq naik 'Patrolcar' lak, yang ni memang haziq suka sebab ada 'stering', bila dapat naik 'patrolcar' ni tak nak turun pulak, sampai nangis2.... (jenuh la husband aku pegi beli token lak), bila aku dan husband aku boring tunggu Haziq main 'Patrolcar' tu, husband aku angkat je Haziq masuk dalam 'Playland' lak, kat sini dia pun seronak sebab ada kereta mainan gak... Haziq ni sebenarnya suka mainan jenis kereta. Kat dalam 'Playland' ni nak masuk kena bayar 1 token (RM1), baru boleh main dalam tu 1/2 jam, kira ok la tu. Tapi bila habis masa 1/2 jam tu la yang buat aku dengan husband pening, sebabnya Haziq tak nak kuar, menangis lagi bila husband aku angkat dia bawak kuar... tapi cepat2 la aku pujuk dengan hadiahkan belon yang dibuat macam2 bentuk tu oleh clown. Lepas penat main kat 'Kid Theme Park' tu, kami menjamu selera kat KFC, terasa lapar pulak walaupun dah makan nasi kat kenduri Dilla tadi. Tepat jam 5.30 petang kami pun meninggalkan Jusco Air Keroh, untuk mencari masjid bagi menunaikan kewajipan kepada Yang Maha Esa. Malam nanti kami ada janji dengan kawan husband aku untuk makan ikan bakar kat Umbai... (sedapnya). Namun begitu, hajat kami tak kesampaian, bila tiba2 kawan husband aku bagitahu yang dia ada hal yang tak dapat dielakkan. So husband aku membuat keputusan untuk pulang ke Seremban (rumah mak cik Siah). Tak jadi la plan nak stay kat Melaka malam tu... (huh...huh... frust). Bila sampai di Seremban, kami terus menuju ke rumah Mak cik Siah kat Taman Rashidah Utama (macam tajuk lagu Awie dulu2), tapi frust gak sebab Mak cik Siah tiada kat rumah, pegi kenduri jugak kat Batu Gajah. Sebenarnya... husband aku dapat panggilan emergency untuk attend interview part time L*** di sebuah private u***** pada besok hari, itu yang menyebabkan kami tergesa-gesa sikit. Besok harinya pulak aku datang lagi ke Seremban menemani husband aku untuk attend interview, tempat interview tu sebelah Seremban Parade je... jadi aku, Haziq dan Aruf (Bil) jalan-jalan sambil window shopping kat dalam Seremban Parade tu, nasib baik adik ipar aku pun ikut sama, so tak de la aku dengan Haziq je (takut jugak aku sebab tempat tak biasa).

No comments: