Monday, January 19, 2009

Haziq Demam

Malam tadi, jam 3 pagi Haziq merengek, aku pun terjaga dan cuba pegang dahi dia, terasa panas.... Haziq demam... may be main banyak sangat kat rumah kak la semalam, maklumla ramai yang melayan dia kat sana, anak-anak kak la memang suka main ngan Haziq, lebih-lebih lagi abang adam.. (Haziq favourite cousin) sebab abang adam suka dukung. Cian baby mama, demam ye sayang??? makan pun tak nak, minum susu pun dah kurang, so, hari ni aku dan husband amik halfday, hantar Haziq ke klinik. Doc cakap Haziq demam biasa dan batuk-batuk disebabkan kahak yang banyak. Aku cadangkan pada doc nak amik nebulizer (siapa yang pakar ni?? aku pulak yang bagi cadangan kat doc...), tapi doc nasihatkan tak perlu, sebab dia nanti akan melemahkan jantung baby... so aku pun tak jadi nak amik nebulizer, tapi doc bagitahu dalam keadaan tertentu nebulizer boleh, tapi kalau boleh di elakkan lah... selagi ada ubat yang boleh membantu, better used medicine (liquid) first, before the nebulizer... nebulizer cant used after medicine cant help. Aku dan husband mengangguk faham. Selepas aku balik dari klinik, aku hantar Haziq ke nursery... kalau besok demam Haziq still tak berubah aku or husband akan amik cuti untuk jaga Haziq kat rumah. Risaukan kalau anak-anak ni demam, tak senang nak duduk... nak buat keje pun tak senang. Hari ni aku nak cepat2 balik, tepat 5.30 ptg aku nak cabut terus dari opis, nanti lambat sikit je mesti traffic jam... lambat la aku sampai rumah, lambat pulak aku tengok Haziq.

No comments: