Thursday, January 15, 2009

An Evening in Lake Garden

Last weekend aku tak dapat menghabiskan masa bersama-sama dengan my hubby and son, coz aku balik KB untuk memberi penghormatan yang terakhir kepada arwah pak cik aku yang telah kembali ke rahmatullah (last entry). Sepanjang ketiadaan aku di KL, my hubby yang jaga haziq, aku balik seorang je sebab emergency call bukan sebab balik kampung nak suka-suka, so my sister booking flight ticket for me, her and my brother alone. Semasa aku kat kampung my husband totally yang jaga Haziq, kemana sahaja husband aku pergi, di angkutnya haziq bersama. Ahad petang, sebab tak de nak buat apa kat rumah, my husband bawak Haziq dan anak-anak abg ry, Anis, Amirul and Yaya pegi Lake Garden. Bukan main seronak lagi aku tengok Haziq... dapat main kat playground. Tengokla gaya Haziq bila turun dari slide..... macam dah biasa main, sedangkan ini la first time main slide. Dah lama aku tak cite pasal anak aku sorang ni... Haziq dah masuk 1 tahun 4 bulan (cepatnya... masa berlalu). Kat nursery aku diberitahu oleh 'Mummy Hani' yang Haziq diberi gelaran YB, sebab suka merayau-rayau kat dalam nursery (konon-konon macam melawat kawasan). Kat nursery, Haziq pantang betul kalau ada kanak-kanak lain yang usik barang-barang mainan kepunyaannya... cam bantal peluk (bolster) pantang kalau ada yang amik. Haziq kalau dia nak minum susu dia suka peluk bantal... (not bantal busuk la) any bantal boleh bagi kat dia kalau dia nak minum susu. Lagi satu tabiat yang baru dia belajar kat nursery lately.. suka merajuk... kalau merajuk sampai pegi dapur dan masuk bilik (macam bawak diri la) ala cian baby mama... tapi papa dia yang suka mengusik kalau kat rumah.... seronok kan... bila balik ke rumah melihat teletah dan kerenah Haziq yang meghiburkan itu, penat dan letih kat opis hilang entah kemana (gone by the wind) lambatnya jam nak sampai pukul 5.30 petang, tak sabar mama nak balik rumah nak jumpa baby mama ni... Haziq, mama and papa miss you always....

No comments: