Monday, January 5, 2009

Back To School

Hari ni telah bermula seisi baru persekolahan bagi tahun 2009. Terasa cepat lak cuti sekolah ni habis padahal cuti lama tu (sebulan lebih jugak aku rasa). Ramai ibubapa yang amik cuti untuk menghantar anak-anak ke sekolah. Suasana opis aku masih lagi sunyi... masih ramai yang sambung cuti untuk menghantar anak2 ke sekolah. Time aku belum lagi... anak masih kecil baru masuk 1 tahun 4 bulan (everyday I send my son to nursery). Bukan saja anak-anak yang akan ke sekolah tapi aku sendiri pun akan mula sibuk setiap kali weekend bermula pada 10hb Januari 2009 ni... kelas dah start balik (hua...hua... nangis.. yela hilang la sudah keseronakan aku bersama husband and son untuk merayap kat mane2 shopping complex). Semester kali ni aku amik 3 subject. Pelupusan Tanah, Sistem Pengkalan Data dan Pembiayaan Projek... new lecturer for 2 subject and maintain PM Megat for Pembiayaan Projek. Kali ni kelas aku agak pack sebab 3 subject aku pulun, last semester ok lagi sebab not every weekend ada subject yang aku amik. Sabar-sabar.... (cuba motivate diri). Korang nak tahu aku sambung study ni dalam masa 5 tahun (lamanya...) kadang2 bila fikir balik menyesal tak sambung awal2... time bujang dulu, kalau weekend bukan buat apa pun... mengadap TV dan melayan anak buah je (masa bujang aku stay dengan kakak). Tapi bila fikir balik mungkin ada hikmahnya kenapa baru sekarang aku boleh sambung study. Anyway... aku akan jadi very-very the busy woman la lepas ni...????!!!!

No comments: