Saturday, May 12, 2012

Selamat Hari Ibu

Hari ibu disambut pada bulan mei tiap-tiap tahun, kalau tak silap i pada 12hb. Semalam i balik dari kerja selalunya i tak akan terus naik ke tingkat atas, i akan relaks dulu kt bawah, main dgn anak2....bila azan berkumandang i akan naik untuk mandi dan bersolat. Seperti biasa, bila azan maghrib berkumandang di Surau di taman perumahan kami, i akan naik atas...then, bila i buka je pintu bilik tidur, i ternampak sesuatu di atas meja solek i.

Mother's Day gift i received from my son.
Perasaan i ketika itu terharu, gembira, sedih dan bangga sangat2 apabila mendapat penghargaan daripada seorang anak yang baru berumur 5 tahun (i rasa anak i pun tak faham sangat apa maksud hari ibu, tapi appreciate pada cikgu di tadika Anjung Didik yang telah mengajar anak i nilai-nilai murni dalam kehidupan).

Muhammad Ammir Haziq Bin Mohd Maahad, mama sayang abang sangat2...mama doakan semoga abang sentiasa sihat, dilindungi Allah daripada perkara2 yang tidak baik, semoga abang menjadi seorang anak yang soleh, hormat mama dan papa, bertanggungjawab, pandai, bijaksana dan taat pada perintah Allah SWT. 

Abang, mama love u so much...mmmuuuaaahhh 

Pada ibu i yang tersayang...Hajah Minah Binti Haji Jaafar, Yati sayang Mek sangat2...tiada apa di dunia ini yang dapat digantikan dengan nilai kasih sayang dan pengorbanan yang Mek berikan dan Yati tak mampu untuk membayarnya walaupun dengan wang ringgit setinggi gunung. Yati tahu setiap pengorbanan yang Mek lakukan adalah ikhlas dari lubuk hati seorang ibu demi kebahagiaan anak-anak. Dari kecil hingga dewasa Mek tidak pernah lupakan kami (anak-anak) dalam setiap doa pada Allah SWT. Doa Yati pada Mek semoga Mek sentiasa sihat untuk menunaikan ibadat pada Allah untuk bekalan di sana, dimurahkan rezeki dan sentiasa bahagia di samping suami tercinta (ayahanda tersayang) dan anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicit. Kami sentiasa mendoakan agar Mek sentiasa dilindungi Allah SWT dan diberikan hidayah yang berkekalan bagi menjalani kehidupan di muka bumi Allah ini.  

Bila i dah jadi seorang ibu ni, i benar2 tahu dan faham bagaimana hati dan naluri seorang ibu....Besar pengorbanan ibu dalam kehidupan seorang anak di muka bumi Allah ini. Syurga di bawah tapak kaki ibu itu benar.

No comments: