Monday, November 17, 2008

Trend Tudung 'Ikin-Mawi'


Nak tahu tudung apa yang tengah hangat di pasaran sekarang.... jeng..jeng... tudung 'ikin-mawi' la... salah seorang suspek yang dikenal pasti minat dengan tudung 'ikin-mawi' ni ialah aku... aku ni pantang tengok fesyen tudung terkini... mesti nak cuba. yela dah bosan asyik dok pakai tudung bawal je... tapi tudung bawal yang bestnya, dia bukan ikut musim, memang orang akan sentiasa pakai... so takdela nanti orang cakap 'ketinggalan zaman' or 'tak up to-date' or what ever word yang boleh menyebabkan sakit ati bila dengar. Untuk koleksi aku dah ada beberapa helai tudung 'ikin-mawi' ni. tudung ni aku tengok bila pakai nampak kemas walaupun tak pakai anak tudung (serkup kepala) dan lagi satu dia nampak 'elegance' dan yang paling penting selesa dipakai. Bagi ibu-ibu yang ada anak kecil macam aku ni sesuai sangat la pakai tudung macam ni. Antara sebabnya ialah;
- Tudung ni tak payah nak pakai pin... so selamat untuk keselamatan baby (takut tercucuk nanti).
Bagi wanita yang bekerja (macam aku) pula akan cuba mencari alternatif lain bagi pemakaian tudung supaya nampak lagi cantik, kemas dan elegance. Bagi aku... tudung 'ikin-mawi' ni sangat sesuai sebabnya :-
1. Cantik
2. Kemas
3. Bergaya
4. Trendy

4 comments:

the admin said...

iyo lah tue... bila cik yati kita nie nak jual tudung "ikin" pulak..ekeke

hayati said...

kalau yati jual erna nak beli x? yati mark up la sikit hi..hi...hi..

the admin said...

mark-up dr rege akak kt bwh tu ke...??**ihik**

hidayah said...

salam kenal..

kat mana nak beli tudung ikin ni ek.. i mmg tgh carik2 ni...