Tuesday, June 9, 2009

Nak Pegi Penang

Hujung minggu ni, aku dan family nak pegi Penang. Kelas aku pun tak de this weekend. So, bolehlah aku berjalan-jalan. Lagipun sekarang ni musim durian... Abg Din sibuk ajak kami datang Penang, katanya nak belanja makan durian Balik Pulau dan Udang Merah.. emm sedapnya... maybe aku ajak my brother Doc Nury, dia pun hantu durian jugak. My sister K.La tak dapat join weekend ni, may be next weekend kot. Lagipun, dia mungkin penat lagi, baru balik dari Sarawak, cuti sekolah, bawak anak jalan-jalan. Kat Penang ni banyak tempat makan yang aku suka... mee udang Sg.Dua tak akan ketinggalan untuk dinikmati. Kalau malam pulak, suka makan kat Gurney Drive... kat sini lagi happening compare dengan Padang Kota Lama. Lagipun kat sini makanan yang dijual lebih bervariety... nak makan rojak buah ada, pasembor pun ada, laksa penang pun ada... and many more... and the place very nice at night... in front of sea... so dapat rasalah angin sepoi-sepoi bahasa yang bertiup ketika syok makan. Queensbay Mall pun kena pegi gak, ada cendol sedap... hmmm banyak pulak agenda aku kali ni... tak tahu lah cukup tak 2 hari tu. Aku tak amik extra cuti... now cuti dah boleh simpan untuk raya yang bakal menjelma tak lama lagi...

2 comments:

aziahmk said...

jgn lupa pegi feringgi nite market..happening sehhh

azizah said...

mee udang Sg. Dua, peehhh..sedap giler sihh..rugi klu g penang x g mkn kat situ..satu pinggan x cukup.