Thursday, June 11, 2009

Akhirnya... Alhamdullilah

Syukur Alhamdullilah... semalam tepat jam 2.00 petang aku menjejakkan kaki ke opis lawyer untuk sign S&P (Sale & Purchase Agreement) rumah... lega rasanya, sebab untuk draf S&P mengambil masa agak lama untuk mendapat persetujuan daripada kedua belah pihak... biasalah hanya lawyer je yang faham klausa-klausa ada dalam S&P... before it, aku ada baca juga baca S&P orang lain punya..tapi tak de lah aku nak tengok detail sangat tapi bila time aku, mestilah kena baca betul-betul dan faham apa klausa-klausa yang terdapat dalam S&P ni... takan nak main sign je... kan silap sign duit deposit 10% boleh burn macam tu je tau.. tak sanggup aku nak menangis and take the risk. My lawyer Miss Sharoon, banyak advise yang dia bagi dan menerangkan maksud klausa -klausa sebelum aku dan husband sign, dia terangkan sumer maksud klausa-klausa yang ada dalam S&P tu supaya aku dan husband lebih faham. Thanks a lot Miss Sharoon. Aku juga dimaklumkan yang Vendor akan sign S&P tu pada 12hb Jun 2009... Semalam juga, aku dan husband rasa cam nak muntah... sebabnya sign paper terlalu banyak... S&P dah 5 copy aku kena sign, Deed of Assignment 6 copy, Agreement dengan bank 12 copy... every page kena sign... setiap agreement tebalnya lebih daripada 30 muka surat... letter undertaking 2 copy... oh sungguh banyak sekali... tak sanggup aku rasa... tapi Alhamdullilah, sumernya dah selesai... doa aku cuma satu, semoga sumernya berjalan dengan baik dan lancar.... Amin...



No comments: