Monday, June 8, 2009

Busy????

emm... dah lama tak update blog... bukan tak de story, story banyak tapi tak sempat nak cite kat sini. Kelas semester III dah bermula... oh.. kelas-kelas semester III yang aku attend kali ni cukup padat. For Saturday... start 2.30 pm until 8.00 pm..., sunday... start 8.30 am until 3.00 pm... lecturer very straight... tak boleh nak berkompromi langsung. Last week, MIL datang rumah, aku apply leave untuk bawak my MIL pegi Ikea... sakan bershopping... aku tak shopping apa-apa pun, just tengok-tengok... cari idea for kitchen cabinet. Pasal rumah, syukur dah sampai final stage... tunggu nak sign S&P. Harap-harap this week dah boleh sign lah. Waiting for lawyer calling. Insya Allah, semoga semuanya berjalan dengan lancar. Aku ingatkan senang nak beli rumah ni... rupanya banyak prosedur yang aku kena ikut. Nasib baik aku dalam line ni.. so ejen or owner tak boleh nak tipu and thank you so much to En. Sayful as a Adviser. Nasihat aku pada kawan-kawan, kalau nak beli rumah, jangan main suka je... kena check dulu tanah tu leasehold or freehold. Kalau freehold, tak banyak sangat prosedurnya.. tapi kalau leasehold... kena minta consent from state dulu, kalau tak dapat, tak boleh nak tukar nama.. and kalau apartment... kena dapat consent dari developer lagi walaupun unit tu dibeli daripada seseorang. So, kena study dulu...before you agree to sign any documentation.
Haziq with cat toy, nenek beli kat Ikea.



Suka dengan idea ni.... simple je



No comments: