Friday, December 4, 2009

Life Without Maid

First word mestilah KELAM-KABUT.... now semua kerja rumah dah kena buat sendiri bersama-sama dengan suami tercinta. May be, mula-mula ni agak kelam kabut sikit lah compare dengan ada Maid dulu... Dulu balik kerja aku tak payah fikir nak basuh kain, nak jemur kain, nak sapu lantai, nak buang sampah, tapi sekarang aku kena buat balik kerja-kerja tu... 5 bulan je aku off dari buat kerja-kerja tu sebab totaly Maid yang buat. Tapi tak pe...bukan tak biasa...sebelum ada Maid pun, kerja-kerja tu kami buat bersama. May be nak train balik skill tu ambil masa sikit...maklumlah dah banyak rehat kat rumah. Kami may be tak rasa sangat tp cian kat anak kami, sebelum ni tidur nyenyak sampai jam 10 pagi baru bangun, sekarang pagi2 lagi dah kena usung masuk kereta, kalau dah kena usung tu mestilah terjaga. Pas tu dok nursery pulak...ramai pulak rakan-rakan sebaya mestilah suka...tak tahu lah sambung tidur balik or main dulu pas tu baru tidur. 
SERIK? untuk waktu terdekat ni, may be on future I need Maid for help me at home, Ye lah..insya Allah tahun depan aku plain nak tambah ahli keluarga (he..he..) kalau dah tambah, automatic kerja pun bertambah...now I cant' decide anything...nantikan aku pandai-pandai plain, bila nak dapat approval tak lepas, ye lah kena dapat approval dr Mr. hubby dulu. 
Apa-apapun wait and see...sekarang ni sabar je lah...buat apa yang termampu...

No comments: